Ηλεκτρονικό Γυναικείο Περιοδικό

ΕΚΔΟΣΗ ΙΟΥΝΙΟΥ 2006

Απόλυση και δικαιώματα

Η απόλυση, τις περισσότερες τουλάχιστον φορές, είναι μια δυσάρεστη τροπή που μπορεί να πάρει η καριέρα κάθε εργαζομένου. Γι' αυτό λοιπόν θα πρέπει να είστε ενημερωμένες, να γνωρίζετε δηλαδή τα όπλα που σας παρέχει η νομοθεσία , ώστε αν ποτέ έρθετε αντιμέτωπες με την απρόβλεπτη αυτή εξέλιξη, να μπορέσετε να διεκδικήσετε τα δικαιώματά σας.

Η σύμβαση εργασίας διακρίνεται σε δυο κατηγορίες, ορισμένου και αόριστου χρόνου.
Η λύση συμβάσεως εργασίας ορισμένου χρόνου επέρχεται:
α) Με την πάροδο του συνομολογημένου χρόνου. Σε περίπτωση όμως που ο εργαζόμενος συνεχίσει να προσφέρει την εργασία του και μετά τη λύση της σύμβασης και ο εργοδότης την αποδέχεται, τότε η σύμβαση ανανεώνεται σιωπηρώς, μετατρεπόμενη σε σύμβαση εργασίας αόριστου χρόνου.
β) Με την καταγγελία της συμβάσεως για κάποιο σπουδαίο λόγο. Όπως π.χ. η επίδειξη επαγγελματικής ανεπάρκειας, η μακροχρόνια απουσία του εργαζομένου κ.τ.λ. Επίσης, ο εργοδότης μπορεί να καταγγείλει την σύμβαση χωρίς να συντρέχει κανένας λόγος. Στην περίπτωση αυτή υποχρεούται να καταβάλλει στον εργαζόμενο όλους τους μισθούς του υπολειπόμενου χρόνου μέχρι της λήξεως της συμβάσεως (εφ.Θεσ/κης 1607/94-ΔΕΝ 1994 σελ.1271).
γ) Με σύγχυση (π.χ. αν ο υπάλληλος αγοράσει την επιχείρηση του εργοδότη του).

Η λύση συμβάσεως αορίστου χρόνου επέρχεται:
α) Με καταγγελία της συμβάσεως από μέρους του μισθωτού ή του εργοδότη (άρθρα 669 παρ .2 και 672-674 Α.Κ.)
β) Με αμοιβαία συναίνεση εργοδότη και εργαζομένου.
γ) Με σύγχυση (όπως προαναφέρθηκε).
Για να είναι έγκυρη η απόλυση πρέπει:
α) Να κοινοποιηθεί εγγράφως.
β) Να καταβληθεί η νόμιμη αποζημίωση (άρθρο 5 παρ 3 Ν.3198/55).
γ) Να αναγγελθεί στον ΟΑΕΔ εντός 8 ημερών.
δ) Να μην έχει χαρακτήρα εκδικητικό η καταχραστικό.
ε) Απαγορεύεται η απόλυση εγκύου ακόμη και 12 μήνες μετά τον τοκετό.

Σε περίπτωση που ο απολυόμενος αρνηθεί να υπογράψει για την παραλαβή του εγγράφου απόλυσης, τότε αυτό του κοινοποιείται με δικαστικό επιμελητή, η δε σχετική αποζημίωση κατατίθεται στο ταμείο παρακαταθηκών και δανείων.
Απόλυση πριν συμπληρωθει δίμηνη εργασία
Εάν η καταγγελία της σύμβασης εργασίας αόριστου χρόνου γίνει από τον εργοδότη πριν ο μισθωτός κλείσει δίμηνη υπηρεσία δεν οφείλεται αποζημίωση, αλλά δικαιούται αναλογία από το επίδομα άδειας και δώρου. Όλα τα παραπάνω ισχύουν από την πλευρά του εργοδότη.
Σε περίπτωση όμως που ο εργαζόμενος αποχωρήσει οικειοθελώς, λύει ο ίδιος την σύμβαση όποτε και δεν δικαιούται αποζημίωση.


Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας


Ξεκινήστε σωστά τη δουλειά

Η πρώτη εντύπωση παίζει πάντα και τον πιο σημαντικό ρόλο, αν θέλετε λοιπόν να κερδίσετε τις εντυπώσεις θα πρέπει να έχετε υπόψη σας τα βασικά βήματα για ένα σωστό ξεκίνημα. Στόχος σας είναι να δείξετε τον καλύτερό σας εαυτό.
Αν κάνετε μια επιτυχημένη αρχή δίνοντας μια καλή συνέντευξη σίγουρα τα πράγματα παίρνουν πιο εύκολα το δρόμο τους για αυτό λοιπόν μην ξεχνάτε:
- Να είστε ακριβής στο ραντεβού σας (ή ακόμη καλύτερα να φθάσετε και λίγο νωρίτερα). Σε κανέναν δεν αρέσει να περιμένει πόσο μάλλον στον υποψήφιο εργοδότη σας. Η συνέπεια πάνω από όλα δείχνει επαγγελματισμό.
- Προσέξτε ιδιαίτερα την εμφάνισή σας. Φροντίστε να είστε καλοντυμένες, (χωρίς υπερβολές) καθαρές και περιποιημένες. Αποφύγετε το προκλητικό ντύσιμο και το κραυγαλέο μακιγιάζ. Δεν υπάρχει χειρότερη εικόνα από έναν υποψήφιο εργαζόμενο με άλουστα μαλλιά ή βρώμικα παπούτσια.
- Μην είστε αγχωμένες, πρόκειται για μια συζήτηση και όχι για ανάκριση. Συστηθείτε με αυτοπεποίθηση, αναφέρετε το όνομά σας καθαρά, χαμογελάστε και σφίξτε το χέρι του συνομιλητή σας εγκάρδια .
- Ακούστε καλά την κάθε ερώτηση και μην είστε βιαστικές στις απαντήσεις σας. Όταν δεν είστε βέβαιες για την απάντηση σας προσπαθήστε να κερδίσετε χρόνο επαναλαμβάνοντας την ερώτηση ή θέτοντας εκ νέου μια άλλη. Θυμηθείτε να απαντάτε πάντα με σαφήνεια, καθαρή φωνή αποφεύγοντας τη φλυαρία και κοιτώντας τον συνομιλητή σας στα μάτια .

- Φροντίστε να έχετε προετοιμάσει κάποιες ερωτήσεις από πριν, ώστε όταν έρθει η σειρά σας να είστε έτοιμες για τις απορίες που ενδεχομένως έχετε. Μην διστάσετε να ρωτήσετε οτιδήποτε έχει σχέση με τη θέση που σας ενδιαφέρει.

Οι ερωτήσεις μιας συνέντευξης...
Μερικές ερωτήσεις που ενδείκνυται για να ρωτήσετε αφορούν το αντικείμενο και οι απαιτήσεις της συγκεκριμένης θέσης, τις προοπτικές ανέλιξης στην εταιρεία, την ασφαλιστική κάλυψη, το αν υπάρχουν επιπλέον παροχές ,όπως bonus, αυτοκίνητο της εταιρείας κ.λ.π. και φυσικά το θέμα της αμοιβής.
Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε και μερικές από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις που γίνονται κατά την διάρκεια των συνεντεύξεων από τον άνθρωπο που θα σας πάρει συνέντευξη και συνήθως αφορούν :
α) Τα στοιχεία του βιογραφικού σας (σπουδές ,ξένες γλώσσες , εξειδικευμένες γνώσεις κ.λ.π.). Φροντίστε λοιπόν να έχετε μαζί σας ένα καλογραμμένο αντίγραφο που να συνοδεύεται από τα αντίγραφα πιστοποιητικών.
β)Την εταιρεία και τους λόγους για τους οποίους την επιλέξατε.
γ)την προϋπηρεσία σας.
δ)τις οικονομικές απαιτήσεις σας.
ε)τη διάθεση σας να εργασθείτε ομαδικά, εάν το απαιτεί η συγκεκριμένη θέση.
στ) τις φιλοδοξίες σας.
ζ)και τέλος εάν θα μπορούσατε να εργαστείτε πέραν του κανονικού σας ωραρίου.

Τι θα σας προδώσει

Μην είστε υποτονικές κατά την διάρκεια της συνέντευξης, μιλήστε αυθόρμητα, δείξτε ενεργητικότητα και καλή διάθεση.
Προσπαθήστε να αποφύγετε κινήσεις που φανερώνουν αμηχανία όπως: να κουνάτε νευρικά το πόδι σας, να φτιάχνετε συνέχεια τα μαλλιά σας, να βήχετε μέχρι να σκεφτείτε την απάντηση που θα δώσετε, να αποφεύγετε την οπτική επαφή, να χαμογελάτε συνέχεια χωρίς λόγο και να κουνάτε υπερβολικά τα χέρια σας όταν μιλάτε.
Οι πολλές χειρονομίες κουράζουν και αποπροσανατολίζουν τον συνομιλητή σας .
Τι πρέπει να αποφύγετε οπωσδήποτε
· Τις επικίνδυνες ''ερωτήσεις'' όπως π.χ. αν χρειάζεται να μένετε στην δουλειά έως αργά ή πότε θα μπορείτε να πάρετε την άδεια των διακοπών σας
· Να κάνετε οποιοδήποτε αρνητικό σχόλιο για την προηγούμενη θέση σας ή τον πρώην εργοδότη σας.
· Να λέτε ναι σε όλα. Θυμηθείτε δεν είστε υπεράνθρωπος.
· Να καπνίζετε.
· Να απαντάτε μονολεκτικά.
· Τον ενικό, όσο φιλικό και αν είναι το περιβάλλον.
· Να αναφέρετε γνώσεις και ικανότητες που δεν διαθέτετε.
· Μην υπερεκτιμάτε τον εαυτό σας, ούτε φυσικά να κάνετε και το αντίθετο και τέλος
· Μην πείτε ψέματα για την προϋπηρεσία σας.
Καλή επιτυχία !

Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας


 

Περισσότερες Ελληνίδες στην εκπαίδευση

Περισσότερες είναι οι Ελληνίδες σε σχέση με τους Ελληνες ηλικίας 18 ετών που συνεχίζουν τις σπουδές τους μετά το Λύκειο σύμφωνα με στοιχεία της κοινοτικής στατιστικής υπηρεσίας Eurostat που δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα.

Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα το ποσοστό των γυναικών 18 ετών που συνεχίζουν τις σπουδές τους είναι 76%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των αντρών 18 ετών είναι 61%.

Η ποσοστιαία διαφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών -ηλικίας 18 ετών- που συνεχίζουν τελικά τις σπουδές τους είναι μικρή στη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Σλοβακία (1%) ενώ αντίθετα είναι μεγάλη στην Ιρλανδία (27%) και την Κύπρο (23%).

Εξάλλου, όπως αναφέρει η Eurostat, το 25% των πολιτών ηλικίας 18 ετών στο χώρο της ΕΕ δεν συνεχίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, με τη Βρετανία να εμφανίζει το μεγαλύτερο ποσοστό (45%), ενώ τα μικρότερα ποσοστά εμφανίζουν η Σουηδία (5%), η Φινλανδία (11%) και το Βέλγιο (15%).

Το αντίστοιχο ποσοστό στην Ελλάδα είναι 30%. Για τους εκτός των ''15'' το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνεται μεταξύ 14% για τη Δημοκρατία της Τσεχίας και την Νορβηγία και 84% για την Τουρκία.

Πηγή:
-Α.Π.Ε.

Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας


 

Προσαρμοστείτε στη νέα σας δουλειά

Επιτέλους το όνειρο σας έγινε πραγματικότητα και βρίσκεστε στην καινούργια σας δουλειά. Στο κλίμα ενθουσιασμού που σας διακατέχει δεν θα πρέπει να ξεχνάτε κάποιους βασικούς κανόνες συμπεριφοράς που θα πρέπει να εφαρμόσετε από την αρχή, ώστε η ένταξή σας στον καινούργιο εργασιακό χώρο να είναι ομαλή.
Πρώτα από όλα φροντίστε να διευκρινίσετε από την αρχή τις αρμοδιότητές σας καθώς και ποιο θα είναι το αντικείμενο της εργασίας σας. Γνωρίζοντας από την αρχή τη θέση σας και την ιεραρχία που επικρατεί μέσα στην εταιρεία θα μπορέσετε πιο εύκολα να θέσετε τους νέους σας στόχους.
Διαπραγματευτείτε από τις πρώτες μέρες τις αποδοχές σας, ζητήστε διευκρινήσεις για τον ασφαλιστικό σας φορέα και ό,τι μπορεί να έχει σχέση με τις απολαβές σας . Όταν αμείβεστε ικανοποιητικά σίγουρα εργάζεστε αποδοτικότερα, θα πρέπει επομένως να είστε ευχαριστημένες και με τις αποδοχές σας.
Φροντίστε να διατηρείτε ανοιχτή επικοινωνία με τον εργοδότη σας, ώστε να έχετε πρόσβαση για να συζητήσετε οποιοδήποτε επαγγελματικό ζήτημα προκύψει, πάντα διακριτικά χωρίς φυσικά να το παρακάνετε και να γίνεστε κουραστικές.

Αποκτήστε φιλικές σχέσεις με τους συνάδελφους σας, χωρίς να φτάνετε σε υπερβολές. Μήν ξεχνάτε ότι οι φιλίες στο εργασιακό χώρο δημιουργούνται σιγά-σιγά. Τέλος μην επικρίνετε τους συνάδελφους σας και μην κάνετε αρνητικά σχόλια για την προηγούμενη δουλειά σας ή τον πρώην εργοδότη σας.
Χρήσιμες συμβουλές
-Μην δείχνετε υπερβολική προθυμία, και μην αναλαμβάνετε όλες τις εκκρεμότητες των συνάδελφων σας στην προσπάθεια σας να γίνετε αγαπητές. Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να σας βλέπουν σαν το παιδί για όλες τις δουλειές.
-Αποφύγετε να δίνετε διαταγές και μην δημιουργείτε αντιδικίες και αντιπάθειες .Αν προκύψει κάποια διαφωνία διατυπώστε την γνώμη σας με διαλλακτικότητα και ηρεμία.

-Σεβασθείτε τις διαφορετικές απόψεις που ίσως δεν ταυτίζονται με τη δική σας, και μην διστάζετε να ζητάτε συγνώμη για τα λάθη σας.
-Φροντίστε να είστε πάντα συνεπείς στα καθήκοντα σας και να μην επιφορτίζετε τους συναδέλφους σας με τις δικές υποχρεώσεις. Μην αργοπορείτε κατά την προσέλευση σας στην εργασία σας και φυσικά μην απουσιάζετε αδικαιολόγητα.
-Διατηρήστε την ψυχραιμία σας σε μια δύσκολη κατάσταση και πάρτε πρωτοβουλία όταν θεωρείτε ότι μπορείτε να λύσετε ένα πρόβλημα που προέκυψε.
-

Μην ξεχνάτε ότι ως στέλεχος όλες σας οι προσπάθειες θα πρέπει να έχουν σαν στόχο τόσο την επαγγελματική σας καταξίωση όσο και την πρόοδο και την ανάπτυξη της εταιρείας. Για την επίτευξη αυτού του στόχου θα πρέπει να συμβάλλετε με όλες σας τις δυνάμεις.

Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας